Menu

Wilisweg

Dag 1. Reis
Dag 1. Aankomst
Dag 2. Wandeling
Dag 3. Op bezoek
Dag 4. Terugreis

Kaart
Verblijf

Vrijdag 21 juli 2017

Door harde stemmen worden we te vroeg wakker. Schoonmakers zijn bezig in een was gedeelte onder onze woning. Slapen lukt niet meer.
Wassen, inpakken en ontbijten dan maar.
Kwart over negen belt Herman de beheerder zoals afgesproken. Hij komt meteen de woning inspecteren en geeft de borg van 100 euro terug. We kunnen weg.

De route die we nemen is: Diekirch, Hosingen, Marnach, Verviers, Malmedy.
Bij Francorchamps de weg af om een stuwdam te gaan bekijken.

Ma en Herman hebben het maar over Baraque Michel, een stuwdam die ze nog kennen van heel vroeger. We volgen het bordje met die naam. Op een gegeven moment komen we bij een leuk, pittoresk cafeetje. Daar kunnen we ook naar de wc. Wel een paar treetjes naar beneden. We drinken koffie en vragen meteen de weg. Nog 11 km door een mooi hoogveenvlakte.
Groot parkeerterrein vertelt ons dat we er zijn. Toeristen maken zich op voor een wandeling of komen juist terug. Waar moeten we precies zijn? Herman vraagt het aan een Duitser. De man wijst naar een leuke herberg, die je niet kunt missen. Zelfs wij hebben dat gebouw gezien. Wij daar naar toe. Geen stuwdam te bekennen. Vragen dan maar. Blijkt dat die naam 'Baraque Michel' de naam is van het restaurant, die herberg dus. Dat is lachen. Wat een vergissing! De stuwdam heet 'Barage Michel' en ligt nog heel veel verder. Dat laten we dan maar zitten.
We komen erachter dat dit het hoogste punt is van België en populair bij wandelaars. Er wordt hier in de winter veel gelanglauft, als het kan.
We rijden verder naar Maastricht. Bij Mc Donalds in Echt eten we een burger. Dat heeft moeder nog nooit eerder gedaan dus kan ze daar nu ook over meepraten. En het was lekker, verzekert ze ons.
Ongeveer half twee brengen we moeder thuis en wijzelf komen rond drie uur thuis na een rit met een paar kleine files.

Het was een leuke korte vakantie in Luxemburg, met mooi weer. We hebben kunnen genieten van het landschap, de bossen, het eten en de vakantiewoning. Helemaal top!